Friday 31 January 2014

"Ish menyampah"

Assalamualaikum

Hai warga blog,lama sudah tidak bersua. *senyuman paling manis semanis tebu di Perlis* -.-

So setelah beberapa bulan tak ada cerita,meh sini aku nak cerita sikit.Bukannya aku tak nak update,tapi tulah,aku nak update biar lah yang berisi sikit kan content nya tu.Berfaedah sikit,Dapat bagi pengajaran,dapat improve diri.Okay panjang betul description aku.

Macam ni lah.Masa mula-mula aku nak try berubah,aku terus sarung tudung beso.Pergi sekolah semua macam "Ferggggggh kau melampau! " "Fuyyyyo kau dah berubah lah,hahaha" Disebabkan aku heartless dan rasa macam"Eh lantak aku lah,aku nak berubah,kau diam"*dalam hati* So aku biarkan saja suara2 sumbang itu.Sampailah satu hari ni,aku nak ke lab,ya aku mengaku aku salah sebab tak jaga penampilan aku sebaiknya.I know that im not good enough,lagi2 dalam bab ikhtilat.Allah.Segan.

Aku jalan dengan kawan2 lelaki,classmates,bukan niat nak berdua duaan ke apa.Sebab memang selama ni pun kalau nak pergi lab ke,bilik seni ke,kitorang jalan memang beramai ramai.Lelaki perempuan campur je.I mean kadang2 tengah jalan sorang2 datang lah member lelaki ni cerita pasal homework tak siap lah apa.So secara tak sengaja memang akan jalan seiring lah kan.Tak kisahlah apa sekali alasan aku.Aku mengaku aku gagal dalam menjaga ikhtilat.

Balik tu sedang aku sibuk scroll twitter ke atas ke bawah
TADAAAA. Ada manusia yang aku kenali tweet

"Pakai tudung beso,tapi melayan gak lelaki keliling pinggang.Apa bezanya ?"

 *lebih kurang macam ni lah,aku dah lupa the real tweet.

Mungkin jugak dia tweet random,sekadar nak ingatkan semua.Tweet tu sebenarnya agak bagus tapi tu lah.Tweet tu seolah olah menampar,menumbuk,serta menghiris jiwa aku.Aku tak salahkan dia.Tapi dark side of me yang asyik bisik "Wey marah lah dia,marah lah dia.Benci lah dia benci lah dia" Dahsyat bukan ?
Okay fine,disebabkan aku lah yang makan cili,so masa tu rasa macam berasap je.Macam ISH minah ni jangan nak spoil lah kan.Apa kau fikir kau bagus sangat.Hekeleh.Pfffffftt *Dalam hati*

Biasalah masa ni mula-mula nak berubah,Takde kesabaran dalam diri,iman pulak secetek ceteknya,macam dah nak kering je.Perubahan aku pun belum selengkapnya.Esok pergi sekolah "Ish aku sedih lah macam ni.---- dia ni mengata aku,alah potpetpotpet" siibuk aku mengadu domba.Disebabkan ramai supporter,aku terasa dah menang kes ni. LOL tak,yang ini tipu semata mata.

*CASE CLOSED*

Tak ada lah closed mana,beberapa hari kemudian.Sebelum aku tidur,aku rasa macam serba salah lain macam pulak.Overthink punya overthink.

"Teruknya aku."
Bersambung

p/s : Nak sarapan,lapo

ASTAGHFIRULLAH FOR MY PAST