Thursday 4 September 2014

Ruginya aku

"Aku takkan online for a month"

Well,thot of not online-ing myself for a month.Kononlah~ 

Not even a day,aku dah rasa serba tak kena sebab tak online , 'alaaah aku nak kena check wassap class,nanti class cancel ke,tukar venue ke,haa' 'Eh kang kalau ada news aku ketinggalan pulak' , i came up w so many alasan.So i end up lupakan je niat tak nak online untuk sebulan.Entah lah kenapa,tiba tiba aku rasa malu dengan perangai sendiri.

emmmm

Maybe sebab aku dah attached sangat dengan social media semua ni....tapi bukan dengan Al quran? 

"You claimed yourself as muslim,but your action sometimes denied it" -Dr Alizaman,RKA lecturer. 

Betul jugak,baru sehari aku tak online aku dah serba tak kena,macam macam yang aku fikir kalau aku tak online.Sedangkan Al quran aku yang dah lama aku tak sentuh tu,aku relax je,tak rasa apa pun.Sedangkan kalau nak difikirkan balik,Al quran tu lah yang akan jadi peneman aku dalam kubur nanti,kalau aku selalu baca dia.Al quran tu lah yang akan tolong aku kat akhirat nanti.Kenapa aku up to date sangat dengan social media ni aku pun tak tahu lah.Nak difikirkan balik,takde apa pun yang aku dapat.Haih.Kalau nak di bandingkan,memang aku boleh diklasifikasikan sebagai orang yang sangat rugi.Malu kan bila Allah bagi masa 24 jam tapi tak sampai berapa minit aku spent untuk ingat Tuhan.Allah.Malu kan ?

Aku manusia biasa yang tak ada apa.kod.Yang bila diuji aku cari Dia.Yang bila aku bahagia dengan dunia aku hampir lupa mati.Aku takdelah islamik sangat,aku join usrah tapi aku tak digest apa yang disampaikan,aku masih gagal dalam menjaga pergaulan,pandangan,percakapan.Andai saja aku berurusan dengan manusia,pasti mereka sudah lali dengan aku yang asyik janji nak berubah tapi gagal berkali kali.Aku malu.



ASTAGHFIRULLAH FOR MY PAST