Monday 13 October 2014

Minta maaf



Makin lama makin payah kita nak discover diri kita sebab makin lama diri makin ego.Betul lah orang kata,manusia ni susah sangat nak menilai kesalahan diri sendiri,yang kita nampak hanyalah kesalahan dan kekurangan orang lain.Tak kurang juga dengan aku yang asyik nak cari salah orang sampai satu tahap dah tak ada siapa mampu tegur diri aku melainkan diri sendiri.

Maaf aku pinta pada mereka yang telah aku sakiti,maaf juga pada mereka yang mungkin follow perkembangan blog ni,entah lah.Kebelakangan ni dunia aku makin berserabut,apa yang membuatkan aku terfikir kembali tentang semua ni datangnya dari secebis perbualan yang mana aku rasa sumpah menyentapkan diri 100%.yang membuatkan aku terfikir 'betul jugak apa dia ni cakap'. 

"akak eylla ni kejap tweet suruh ingat Allah,cinta tak penting lah apa lah.Pastu dia sendiri selalu mengeluh kat twitter pasal lelaki"

Untuk seketika,aku berhenti sebentar,jauhkan diri dari semua,fikir kembali mana punca,mana salah dan silapnya,muhasabah diri,sampai bila nak harap orang lain tarbiyah kita.Pernah dengar tak satu quotes ni tak "Sometimes you have to be your own hero".

Pada mereka yang mengikuti perkembangan dan post post dalam blog ni mungkin sedar sesuatu.Back to the time when i was so tak-ambik-port-bab-bab-cintan,not even care about all those sweet thingy,all these trends, crush and all.But ya knoow,tadaaaaa,lately all the posts i posted is all about heartbroken,guys,crush and whatsoever that i never thot i ended up posted.Swallowing my pride asking for a forgiveness to all.Aku manusia biasa *sounds cliche* .Tapi betul juga,kalau saja aku boleh pilih untuk terus update post yang islamik,post yang membuatkan jiwa jiwa kalian bertambah kuat,sudah tentu aku pilih itu.

Aku tak pernah nak mengaku kesalahan sendiri,aku sering kali menyalahkan keadaan sekeliling.Namun sejenak berfikir,lihat saja ikan di lautan yang sedikit pun tidak terjejas dengan kemasinan air laut.Maka alasan aku terpengaruh dengan keadaan sekeliling adalah sama sekali tidak muasabah.

"Apa apa yang sedang berlaku pada diri kita datangnya dari perbuatan kita sendiri"

Bosan bukan dengar keluhan hati aku yang dari dulu gagal nak jadi baik.Aih,aku pun kadang kadang muak jugak dengan perangai sendiri.Tapi kalau bukan aku yang nak tolong diri sendiri,siapa lagi ? Aku percaya dan yakin dengan kata bijak pandai "Manusia yang berjaya itu bukan manusia yang tidak pernah jatuh tetapi manusia yang berusaha bangkit kembali sesudah jatuh".Jadi di sini aku nak mohon maaf pada semua,sekiranya kecelaruan identiti aku ni menimbulkan rasa "eee minah ni sumpah annoying,kejap islamik kejap heartbroken la bagai" Ye maafkan aku.Andai ada silap dan salah mohon beri teguran,sungguh aku percaya bahawa teguran itu datangnya dari Allah yang tak pernah berkurang kasih sayangNya pada hambaNya :) .Moga Allah rahmati kalian semua.Moga sama sama kita berusaha mengapai redhaNya.Doakan.



ASTAGHFIRULLAH FOR MY PAST